Melodifestivalen 1

Eftersom att jag inte har nått att göra. Och jag har totalt snöat in mig på Melodifestivalen :) hehe
Så tänkte jag lägga upp alla låtar här med mitt tycke under.. En deltävling i taget. Så här är nummer 1




Marie Serneholt - Disconnect me
 Första gången jag hörde låten tyckte jag att det va skit dålig men nu när jag lyssnar på den är den lite bättre, inte bra men mindre dålig. Refrängen är rätt hyffsad ändå.


Scotts - Jag tror på oss
Jag måste ju tycka om den här låten, dom kommer ju faktiskt från lilla Lidkping. Ne men det är faktiskt en sån låt som jag hade gillat ändå. Lite Linda Bengtzing över den. Och det är ju lite min grejj. I alla fall på fylla. Så jag hejjar på dom och ska rösta gärnet nu på Lördag.


Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Tråkig att hennes röst inte höll, en jäkligt fin låt. Inte så melodifestivalig kanske men det har ju ingen brytt sig om tidigare år så. Jag tyckte hon förtjänade en bättre placering i alla fall.


Caroline af Ugglas - Snälla snälla
När hon först började sjunga tänkte jag för mig själv, va faan är det här. Men sen ju mer av låten jag hörde desto bättre gillade jag den. Nu tycker jag att den är stört skön. Och vinner inte Scotts så tänker jag hejja på henne..


Alcazar - Stay The Night
Okej jag gillar den bätre och bättre. Detta är i alla fall enligt mig en riktig melodifestivalen låt. De är "go" i den och man rycks lite med i refrängen tycker jag. Så som det ska vara! Sen att jag inte gillar Alcazar för övrig får jag väll räkna bort då. För den här är faktiskt ganska bra ändå.


Nina Söderquist - Tick Tock
I den här låten gillar jag farten. Den är lite häftig om man kan säga så, hehe.. Även hon tyckte jag hade förtjänat en bättre plats än den hon fick.. Refrängen sätter sig fast i hjärnan och det ska väll vara en bra grej eller?


Jonathan Fagerlund Welcome - To My Life
Jag tycker förlåt men att denna låten är jätte dålig. Den suger. Låten är dålig och hans röst då? Han låter ungefär som att han är på en Idol uttagning, och då inte går vidare. Sorry...


Emilia - You're My World
Jag tycker faktiskt inte att denna låten är så bra heller, den på minner lite om en 007 film i början för att sedan övergå till en refräng som låter som en gullig Disney film. Hon är jätte söt. Och spelas den tillräckligt mycket på radion så kanske kanske :)

Kommentarer
Postat av: Emmelie

vi tänkte minsann på melodifestivalen samtidigt :P

00.51 ladda du upp inlägget och jag 00.52 :P

2009-03-05 @ 01:35:01
URL: http://emmelie1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0